HomeMobilitatLes obres del 2+1 entre Tivissa i Móra la Nova començaran a...

Les obres del 2+1 entre Tivissa i Móra la Nova començaran a la tardor i duraran un any

Comença el compte enrere per a la construcció del tercer carril en diversos trams de la C-12. El primer carril addicional se construirà entre Tivissa i Móra la Nova —en un trajecte de 3,3 quilòmetres— i està previst que les obres comencen a la tardor, amb una durada prevista de dotze mesos. Després, s’eixamplaran també els trams entre Amposta i Vinallop, Ascó i Flix, Garcia i Móra la Nova i també entre Alfés i Lleida.

El tercer carril entre Tivissa i Móra la Nova serà la primera part del projecte per a habilitar el tercer carril en diversos trams de l’eix de l’Ebre. El carril addicional donarà servei als dos sentits de la marxa en dos trams diferenciats. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha anunciat la licitació de les obres, que està previst que estiguen llestes ja al darrer trimestre del 2026.

El nou carril entre Tivissa i Móra la Nova afecta un trajecte de 3,3 quilòmetres, i té un pressupost de 8,6 milions d’euros. Este primer tram de 2+1 anirà entre la intersecció amb la C-43 —la carretera que unix Tivissa amb l’Hospitalet de l’Infant— fins a l’enllaç amb l’N-420 a Móra la Nova, ja prop del Mas de la Coixa. El nou carril auxiliar oferirà dos trams amb 1,4 quilòmetres en cada sentit per tal de facilitar els avançaments. El projecte inclou també diversos elements de separació física entre els dos sentits de la marxa per tal de facilitar la circulació. També es reordenaran diversos camins d’accés i s’habilitarà una rotonda de canvi de sentit a l’altura de l’estació de servei.

Cinc trams fins a 2030

El tram entre Tivissa i Móra la Nova és un dels quatre trams de la C-12 que tindran tres carrils entre Lleida i Amposta. L’actuació es farà en 134 quilòmetres de la via i té un pressupost acumulat de 223 milions d’euros. A la vegada, la Generalitat té previst desdoblar altres vies arreu del país en el conegut Programa 2+1, que afectarà 400 quilòmetres i tindrà un pressupost de 660 milions d’euros. Les obres s’executaran de forma progressiva fins al 2030.

Els altres tres trams de l’eix de l’Ebre que tindran tercer carril afectaran els sectors entre Amposta i Vinallop, entre Ascó i Flix, i entre Garcia i Móra la Nova. A banda, també s’actuarà en el tram entre Lleida i Alfés. La consellera Paneque ha avançat que abans d’acabar l’any se licitarà el tram entre Vinallop i Amposta i també se sotmetran a audiència els altres trams, perquè es puguen licitar entre 2026 i 2027.

Reduir la sinistralitat

El Programa 2+1, impulsat per la Generalitat té com a objectiu principal millorar la circulació i facilitar els avançaments en vies d’un carril per sentit, com l’eix de l’Ebre. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha assegurat en una visita a la Ribera d’Ebre que “estudis recents han posat de manifest que els xocs frontals són els que tenen un major índex de mortalitat”. Per això, facilitant els avançaments se vol reduir la sinistralitat a la C-12 “prop del 20%”. Amb el nou carril també es millora la seguretat en situacions de pèrdua de control i invasió del sentit contrari.

Andreu Prunera
Andreu Prunera
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies